انواع لباس کار برای هر شغلی

انواع لباس کار برای هر شغلی

انواع لباس کار برای هر شغلی

لباس کار کاپشن و شلوار

انواع لباس کار برای هر شغلی : لباس کار کاپشن و شلوار یکی از مدلهایی است که در شغلهایی مثل صنایع فولاد، خودرو سازی، معدن، راه سازی و … استفاده میشه.در ایران مدلهای لباس کار ایران خودرویی و مدل سیلوری که به شکل کاپشن و شلوار است، طرفدار زیادی دارد. این مدل های لباس کار دارای جیبهای زیادیه که یک مزیت به حساب میاد. پوشیدن این مدل راحته و در صورت نیاز میشه زیرش لباس دیگه ای هم پوشید.

برای آشنایی بیشتر با کفش ایمنی مناسب به لینک درج شده مراجعه فرمایید

لباس کار یکسره

انواع لباس کار برای هر شغلی ، لباس کار یکسره، یکی از مدل های پرکاربرد است. این مدل علاوه بر کارایی، زیبا هم هست. اگر در محیط کار، مرتب نیاز به خم و راست شدن دارید و تحرک کاری شما زیاده، لباس کار یکسره گزینه مناسبیه. لباس کار یکسره به سه مدل استین دار(خلبانی)، دو بنده و سرهمی جوشکاری تقسیم می شود.

لباس کار یکسره دوبنده

لباس کار دو بنده بالا تنه ای آزادتر دارد و قدرت عملکرد شما را محدود نمی کنه، این مدل لباس کار در بین شغلهایی مثله تعویض روغنی، نجاری و… طرفدارهای زیادی داره. لباس کار یکسره از پارچه هایی مانند کتان، پلی استر پنبه و فلامنت تولید میشه.

لباس کار خلبانی

همانطور که از اسمش پیداست این مدل از لباس خلبانها کپی شده، اگر مکانیک هستید و یا با مواد شیمیایی و روغنی سرو کار دارید و یا در کارواش مشغول به کار هستید لباس کار خلبانی میتونه گزینه مناسبی باشه. چرا که با پوشش کل بدن از برخورد اسید، آب، روغن و مواد شیمیایی با پوست شماجلوگیری میکنه

لباس کار سرهمی جوشکاری

یکی دیگه از مدلهای لباس کار سرهمی، لباس یک تیکه جوشکاری است. معمولا این لباس از جنس کتانه که در مقابل جرقه های جوشکاری مقاوم هست . لباس جوشکاری بیشتر به رنگ قرمز هست.

روپوش کار

شاید بشه گفت روپوش کار یکی از پرمصرف ترین لباسهای کار است. از درمانگاهها و بیمارستانها گرفته تا رستورانها همگی از روپوش استفاده می کنند . پوشیدن روپوش یکی از ساده ترین راههای یک شکل کردن محیط کار در کنار نظافت و ایمنی افراد هست.

جلیقه کار

این مدل لباس کار، جدای از کارایی زیادی که داره ولی اصولا به تنهایی به عنوان یک لباس کار به حساب نمیاد. جلیقه ها به چندین دسته تقسیم میشند.

راهنمای خرید انواع لباس کار

لباس کار یکی از مهمترین انواع تجهیزات ایمنی است که از تمام بدن در برابر خطرات احتمالی حین کار محافظت می کند. همانطور که می دانید هر کار و حرفه ای برای خود خطراتی دارد و افرادی که در آن حرفه مشغول به کار هستند باید قبل از شروع به کار از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنند. لباس کار یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی حفاظت فردی است که به شکلی طراحی می شود که علاوه بر محافظت افراد در برابر خطرات، امکاناتی نیز داشته باشد که افراد بتوانند ابزارآلات و تجهیزات مورد نیاز خود را همیشه به همراه داشته باشد.

انتخاب صحیح لباس کار مناسب بر اساس شغل

به طور کلی چندین  فاکتور در انتخاب لباس کار موثر است:

به هنگام سفارش لباس کار مطمئن شوید که سایز صحیح را سفارش می دهید. انتخاب صحیح سایز منجر به فراهم آوردن لباس کاری راحت و محافظتی مناسب می شود. اشتباه در انتخاب سایز مناسب لباس علاوه بر هدر دادن وقت باعث هدر رفتن سرمایه شما نیز می شود. به خاطر داشته باشید که برند های مختلف ممکن است در سایز بندی محصولاتشان متفاوت عمل کنند.

برای مشاغل حساس و یا صنعتی بحث ایمنی لباس بسیار مهم است. به عنوان مثال لباس هایی که سایز کوچکتر از فرد باشد می تواند مانع حرکت راحت فرد شود و یا حتی تنفس و گردش خون شخص را تحت تاًثیر قرار دهد. به همین صورت اگر لباس کار بزرگتر باشد نیز می تواند احساس ناراحتی را در فرد ایجاد کند.

لباس کار باید با استاندارد های ایمنی محل کار مطابقت داشته یاشد. در محیط های صنعتی لباس کار بیشتر برای ایمنی به کار می رود . این نوع لباس ها بیشتر برای محافظت بدن (Body protector) در برابر مواد شیمیایی ، حرارت ، جرقه و آتش بکار می رود. بنابراین کیفیت و نوع مواد بکار رفته در آن ها بسیار مهم است.

چه پارچه ای مناسب لباس کار

از مهمترین تفاوتها در بین انواع لباس کار، پارچه به کار رفته در دوخت اونها است. بدیهی است که لباس یک کارگر ساختمانی با لباس کارکارگر مشغول در صنایع فولاد تفاوت دارد. مقاومت پارچه و البته ارزون بودن اون، از گزینه هایی هست که در زمان خرید لباس کارگری به اون توجه میشه. در صنایع ریخته گری و فولاد، دمای محیط کار بسیار بالاست، به همین دلیل پارچه هایی از جنس کتان استفاده می شه. اصولا پارچه های کتان علاوه بر خنک بودن به نسبت پارچه های پلاستیکی، مقاومت بالاتری در مقابل جرقه و براده را دارد.

ملزومات لباس کار

یک پیراهن خوب با راحتی متناسب است ، وقتی فعال هستید کافی نیست و به هم متصل نمی شود و تمام نیازهای عملکرد شغلی و محیط کاری شما را برآورده می کند.

شلوار کار شما بیشتر از پوشاندن پاهای شما است. آنها همچنین سپر برای از بین بردن کثیفی ها، چربی ها و مایعاتی هستند که در طول یک روز کاری معمولی با آنها روبرو می شوید. شلوار کار مقاوم در برابر لکه ساخته شده است.

فروشگاه ایمن ابزار عرضه کننده انواع لباس کار ایمنی با قیمت و کیفیتی مناسب می باشد برای خرید با ما تماس حاصل فرمایید و با نظر دادن در زیر پست به بهبود محتوای ما کمک کنید.

دیدگاه شما

برگشت به بالا